Pozycjonowanie w Google Maps
Zajmijmy się szerzej wizytówką w Google Maps. Dobrze wykonana może podnieść ruch na stronie nawet o 25%! To naprawdę dużo, dlatego bardzo ważne jest, aby zawierała maksimum informacji o Twojej firmie. Dane kontaktowe (tak zwane NAP od Name, Address, Phone), to absolutne minimum, które należy zawrzeć w wizytówce. Jednak znacznie lepsze wyniki uzyskasz, dodając dane strukturalne i opinie o Twojej firmie. O czym przeczytasz w tym artykule?
Jak rozpocząć tworzenie wizytówki Google
Jak już wiesz, research to podstawa. Najpierw należy zweryfikować, jakie słowa kluczowe są najczęściej wpisywane w wyszukiwarkę. Posłużmy się takim przykładem: użytkownik jest zainteresowany ofertą implantologiczną. Mieszka w Szczecinie i chce skorzystać z usługi na miejscu. Hasłem, które wpisze w przeglądarkę, będzie „implanty zębów Szczecin”. Oto wizytówki, jakie zaproponuje mu Google
Na jakiej podstawie dobierane są wizytówki? Muszą być trafne, czyli jak najdokładniej pasować do wyszukiwanej frazy.
Kolejny aspekt to rozpoznawalność. Określa, jak bardzo rozpoznawalne jest przedsiębiorstwo na wyszukiwaną frazę. Ostatni wymiar to odległość. Im mniejsza odległość firmy od klienta, tym wyżej będzie się wyświetlać. Pamiętaj, żeby wpisać dokładny adres, pod którym świadczysz usługi. W przypadku dentysty będzie to adres gabinetu. Jeśli prowadzisz działalność online, np. udzielasz korepetycji w sieci, to lepiej ukryć adres. Dzięki temu firma będzie wyświetlana w zasięgu ogólnopolskim.
Warto uzupełnić atrybuty w wizytówce. Dzięki nim poinformujesz klienta, czy np. oferujesz parking przed siedzibą firmy, lub o udogodnieniach dla niepełnosprawnych. Im więcej użytkownik wie o danej firmie, tym łatwiej podjąć mu decyzję, czy chce skorzystać z jej usług. Niedawno Google umożliwiło obserwację wizytówek. Tworząc wpisy, możesz na bieżąco informować swoich klientów o promocjach, akcjach specjalnych, czy nowościach w asortymencie.
Karuzela z produktami
Kolejną przydatną opcją jest karuzela produktowa. Czym jest? To mały katalog produktów składa się z opisu do 1000 znaków, zdjęcia, kategorii, oraz linku do podstrony. Produkty z karuzeli są widoczne od razu po kliknięciu wizytówkę, a klient może przewijać je w obie strony. Stąd nazwa karuzela
Opinia to podstawa
Jednym z najważniejszych elementów wizytówki są rekomendacje klientów. Warto zachęcać do ich pisania i odpowiadać na nie, dzięki temu zwiększamy szansę na kontakt ze strony potencjalnego nowego klienta. Dobra średnia ocen to ta powyżej 4. Wzbudza ona zaufanie i automatycznie zachęca do skorzystania z oferty. Działa to w podobny sposób jak polecenie czegoś przez znajomego. Dokonując zakupów usług, czy produktów chcemy mieć pewność, że spełnią nasze oczekiwania. Dlatego chętniej wybierzemy coś, co poleca ktoś inny.
Twoja strona w wizytówce
W wizytówce możemy stworzyć landing page z informacjami, które w niej zawarliśmy. Co to jest landing page? To inaczej strona docelowa, która ma za zadanie promować i sprzedawać produkty. To tutaj trafia zainteresowany klient. Skąd? Wystarczy, że kliknie baner z reklamą Twojej firmy, link z maila, lub zostanie przekierowany bezpośrednio z wyszukiwarki. Pamiętaj! Strona docelowa musi mieć jasny i skonkretyzowany cel. Może to być np. sprzedaż, podanie adresu mailowego, czy założenie konta. Wszystkie wpisy z wizytówki są indeksowane, a Google Search Console widzi linki, mogą one wspomagać powiązane z nimi podstrony.
W pozycjonowaniu wizytówki ważną rolę również odgrywa link building. O tym, czym jest, przeczytasz szerzej w artykule o SEO. Wzmianki na forach, katalogach w Twojej okolicy dają znać Google, że firma faktycznie znajduje się pod podanym adresem i tam świadczy swoje usługi. Tak jak w pozycjonowaniu strony, tak i w przypadku wizytówek liczą się wartościowe linki.
Grafika się opłaca!
Czy warto dodawać do wizytówki zdjęcia lub filmy? Oczywiście! Podlegają one rankingom w Google, a ich regularne dodawanie podwyższa pozycję wizytówki w przeglądarce. Skoro jest to opłacalne, to ile zdjęć lub filmów dodawać? Odpowiedź brzmi: to zależy, od biznesu jaki prowadzisz. W Polsce średnia ilość dodawanych zdjęć wśród firm wynosi od 10 do 11. Jednak hotele, czy restauracje mogą ich mieć nawet kilkaset.
Google ma jasne wytyczne co do zdjęć i filmów, jakie można umieszczać w wizytówkach. Zdjęcia muszą być w formacie JPG lub PNG, mieć od 10 kb do góra 5 mb. Oczywiście zdjęcia muszą być ostre i dobrej jakości. Filmy mogą trwać maksymalnie 30 sekund i ważyć 75 mb, optymalna rozdzielczość zaczyna się od 720p.
Zapewne, na swojej firmowej stronie masz podłączony program Google Analytics (a jeśli nie masz, to daj nam znać, chętnie pomożemy). Konwersje można również mierzyć w wizytówkach. Co możemy obserwować? Wejścia na stronę z Google Maps, wyniki wyszukiwania dla wizytówek.
Niewątpliwą zaletą pozycjonowania wizytówki w Google jest relatywnie szybki czas otrzymania pozytywnych wyników w postaci np. zwiększonej liczby telefonów od osób zainteresowanych ofertą firmy.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pokazał Ci, jak ważna jest dobra optymalizacja wizytówki. Jeśli nie masz czasu zająć się tym samodzielnie, to chętnie zrobimy to dla Ciebie w sposób profesjonalny i skuteczny. Sprawimy, że klienci sami Cię znajdą!