Półautomatyczna i całkowicie zautomatyzowana automatyzacja sprzedaży
Proces automatyzacji sprzedaży można podzielić na dwie główne kategorie: półautomatyczną i całkowicie zautomatyzowaną.
Proces półautomatyczny to podejście, w którym zachowujemy pewien poziom kontroli i zaangażowania w relacje z klientami. Na tym etapie sprzedaży wciąż zachodzi potrzeba bezpośredniego kontaktu z potencjalnym klientem przed finalizacją transakcji. Proces ten daje nam kontrolę nad kształtowaniem relacji z klientem oraz pozwala dostosować ofertę do jego indywidualnych potrzeb. Tutaj kluczowe jest wykorzystanie odpowiednich narzędzi, takich jak marketing automation czy CRM.
Proces całkowicie zautomatyzowany to kolejny poziom automatyzacji, gdzie narzędzia cyfrowe pracują niemal samodzielnie, bez naszej bezpośredniej interwencji. W tym przypadku np. korzystamy z koszyka zakupowego na stronie internetowej, który pozwala klientom dokonywać zakupów bez konieczności interakcji z pracownikiem. To podejście jest idealne dla firm, które chcą zoptymalizować i przyspieszyć procesy sprzedażowe oraz osiągnąć większą skalowalność.